Български художник показа как се рисува Skoda в сърцето на Чехия

  • Разгледайте прекрасните произведения на Стефан Иванов в галерията Разгледайте прекрасните произведения на Стефан Иванов в галерията
  • Laurin & Klement FF, 1907. Забележителен модел, произвеждан с каросерия тип Краля на Белгия и тип Лале. Осмакът всъщност е съставен от два свързани 4-цилиндрови двигателя с общ колянов вал Laurin & Klement FF, 1907. Забележителен модел, произвеждан с каросерия тип Краля на Белгия и тип Лале. Осмакът всъщност е съставен от два свързани 4-цилиндрови двигателя с общ колянов вал
  • Skoda 935 Dynamic Prototype, 1935. Забележете, че това Porsche от Skoda е създадено близо три десетилетия преди оригинала. Боксерният модел имал коефициент на аеро съпротивление от 0,37 - впечатляващ за времето си Skoda 935 Dynamic Prototype, 1935. Забележете, че това Porsche от Skoda е създадено близо три десетилетия преди оригинала. Боксерният модел имал коефициент на аеро съпротивление от 0,37 - впечатляващ за времето си
  • Laurin & Klement F, 1907-1909. На тази платформа компанията продава лимузини, автобуси и линейки. Произведени са 371 екземпляра. Laurin & Klement F, 1907-1909. На тази платформа компанията продава лимузини, автобуси и линейки. Произведени са 371 екземпляра.
  • Laurin & Klement Voiturette A, 1905. Моделът, който утвърждава Laurin & Klement на пазара. Произведен в 44 екземпляра. Laurin & Klement Voiturette A, 1905. Моделът, който утвърждава Laurin & Klement на пазара. Произведен в 44 екземпляра.
  • Laurin & Klement FC, 1907-1909. Състезателна кола, развиваща 90 км/ч! Първият спортен модел на компанията, спечелил десетки състезания, включително 9-дневно от Берлин до Хановер. Laurin & Klement FC, 1907-1909. Състезателна кола, развиваща 90 км/ч! Първият спортен модел на компанията, спечелил десетки състезания, включително 9-дневно от Берлин до Хановер.
  • Laurin & Klement FC, 1907-1909. Зад волана е граф Коловрат, а с него е механикът Франтишек Круцки. Laurin & Klement FC, 1907-1909. Зад волана е граф Коловрат, а с него е механикът Франтишек Круцки.
  • Laurin & Klement HOP, 1907-1913. Първият автобус на компанията, който обслужва линия с дължина 1,6 км и девет спирки. Laurin & Klement HOP, 1907-1913. Първият автобус на компанията, който обслужва линия с дължина 1,6 км и девет спирки.
  • Laurin & Klement FCR, 1909-1911. Зад волана е Александър Команос, главен секретар на Кралския автомобилен клуб на Египет Laurin & Klement FCR, 1909-1911. Зад волана е Александър Команос, главен секретар на Кралския автомобилен клуб на Египет
  • Laurin & Klement RK, 1912-1916. Такава кола е закупена от граф Александър Коловрат, който печели Алпийската надпревара с нея през 1913 и 1914 г. Laurin & Klement RK, 1912-1916. Такава кола е закупена от граф Александър Коловрат, който печели Алпийската надпревара с нея през 1913 и 1914 г.
  • Laurin & Klement RK, 1912-1916. Такава кола е закупена от граф Александър Коловрат, който печели Алпийската надпревара с нея през 1913 и 1914 г. Laurin & Klement RK, 1912-1916. Такава кола е закупена от граф Александър Коловрат, който печели Алпийската надпревара с нея през 1913 и 1914 г.
  • Laurin & Klement - Skoda, 1925-1929. Предлагал се е в много варианти, включително с 6-местна каросерия, като купе и лимузина. Произведени са почти 3000 екземпляра Laurin & Klement - Skoda, 1925-1929. Предлагал се е в много варианти, включително с 6-местна каросерия, като купе и лимузина. Произведени са почти 3000 екземпляра
  • Skoda Hispano-Suiza Limousine 25/100HP, 1926-1929. Внушителна лимузина, от която са произведени едва 100 екземпляра, всеки по специална поръчка и с уникална каросерия. Развива впечатляващите за времето си 140 км/ч Skoda Hispano-Suiza Limousine 25/100HP, 1926-1929. Внушителна лимузина, от която са произведени едва 100 екземпляра, всеки по специална поръчка и с уникална каросерия. Развива впечатляващите за времето си 140 км/ч
  • Skoda 1101 Roadster, 1947, един от първите следвоенни модели на Skoda Skoda 1101 Roadster, 1947, един от първите следвоенни модели на Skoda
  • Skoda 1201 Rapid De Luxe прототип, 1956. Идеята е да атакува западните пазари, но се появява Skoda 440 Spartak и този модел остава прототип Skoda 1201 Rapid De Luxe прототип, 1956. Идеята е да атакува западните пазари, но се появява Skoda 440 Spartak и този модел остава прототип
  • Skoda 1101/1102 Tudor type 938, 1946-1952. Седан с две врати, който става изключително популярен - произведени са 67 хиляди екземпляра, изнесени в 76 страни по света Skoda 1101/1102 Tudor type 938, 1946-1952. Седан с две врати, който става изключително популярен - произведени са 67 хиляди екземпляра, изнесени в 76 страни по света

30 Apr 2024

Помните ли името на Стефан Иванов от Дряново? Срещнахме ви с него преди три години. Творецът от балканското градче е луд на тема Skoda, притежател на два ретро модела на чехите и горд посланик на България в чужбина, където пътува със своята изложба от графики на тема старата история на Laurin & Klement и Skoda, главно модели отпреди Втората световна война. Стефан рисува колите само по оригинални стари снимки, не използва модерни снимки на стари коли, защото смята, че те не носят духа на времето.

Талантът на българина е оценен от над 80 издания, които пишат за него и показват картините му: от Европа (първата публикация е в българското списание “Роден глас”, което се издава в Прага), Щатите, Канада, дори… Ботсвана. През март художникът най-накрая осъществи мечтата си да посети сърцето на Skoda – Млада Болеслав. Градът в Северна Чехия, който тупти с пулса на Skoda, посрещна Иванов и неговите Skod-и след близо едногодишна организация – с помощта на българската общност в Чехия и на самата Skoda, разбира се.

Изложбата в Млада Болеслав е официално открита на 16 март 2024 г. в присъствието на българския посланик в Чехия, на представители на местното кметство, общински съветници и един от мениджърите по логистиката на Skoda (който е българин).

Изложбата, представена в търговския център “Олимпия” след това е била подредена в общината, а сега е в училището към завода на Skoda. Стефан беше така любезен да ни прати картините, така че може да ги видите и тук в галерията над текста, без да е необходимо да пътувате до Чехия. Предстои изложбата му да пътува зад Океана, като в момента текат преговори със Сан Диего, Калифорния.

Пожелаваме успех на Стефан, който винаги ни радва с любовта, страстта и познанията си за всичко, свързано с любимата марка. Самият той е горд притежател на два автомобила Skoda – Favorit от 1994 г. (която участва в реклами и филми), както и класически 120 GLS от 1982 г.

Лукс от Китай!