Прототипите на RANGE ROVER ELECTRIC с последни зимни изпитания и развоен цикъл


01 May 2025

Прототипите на Range Rover Electric успешно завършиха втори сезон на тестове и разработки при минусовите условия на Северния полярен кръг. След натрупани близо 72 000 километра тестове по замръзнали езера и сухоземни трасета, последният зимен сезон в Северна Европа даде възможност на инженерите да подложат усъвършенстваната термична система на Range Rover Electric на предизвикателни изпитания. Замръзналите трасета също предоставиха безценни условия за оценка на динамиката, способността за шофиране с един педал и двукамерното въздушно окачване.

Ключов елемент от последната развойна фаза в Арйеплог, Швеция, бе за инженерите да потвърдят ефективността на новата технология ThermAssist. Усъвършенстваната бордова система за управление на топлината намалява енергийния разход за отопление с до 40% и има за цел да възстановява топлина за затопляне на задвижващата система или купето при външни температури до -10°C. Тази усъвършенствана технология гарантира, че Range Rover Electric осигурява оптимизиран пробег, дори в най-студените температури. Тя също така свежда до минимум въздействието на екстремните температури, уверявайки клиентите, че когато включат автомобила за зареждане, капацитетът ще бъде запазен. Освен това пасажерите се радват на постоянно топло купе, независимо от студа отвън.

Батерията с високо напрежение от 800V е първата, проектирана и произведена вътрешно от JLR – оптимизирана по отношение на енергийна плътност, пробег и време за зареждане. Проектиран така, че да осигурява типичните за Range Rover безпроблемна динамика и характерна прецизност, този електрически луксозен SUV има предимство благодарение на архитектурата „cell-to-pack“, осигуряваща възможно най-добра производителност. Батерията на Range Rover Electric с капацитет 117 kWh е напълно защитена, интелигентно опакована и се състои от 344 компактно подредени призматични клетки.

 Range Rover Electric извежда шофирането с един педал на ново ниво. Освен че забавя автомобила и връща енергия в батерията чрез регенеративно спиране, то е също така настроено да работи със системата Terrain Response. Шофирането с един педал може да спре напълно автомобила и да активира функцията Hill Hold, позволявайки на водача да потегли отново, без да използва спирачките. Отличителната черта на тази система при Range Rover Electric е способността ѝ да работи ефективно в екстремни условия, а нейната ефективност е изпитана от инженерите при наклони от 28° и 17° със смесено сцепление на тестовия терен в Арктика.

Източник: МОТО-PFOHE

Най-здравият автомобил?