И Porsche дава заден за електромобилите
Porsche е една от марките на VW Group, която предвиждаше най-бърза електрификация на гамата. Плановете на германския производител бяха до 2030 г. 80% от продажбите да са на изцяло електрически превозни средства. Интересът на клиентите обаче се оказа по-слаб от очакваното и това беше признато от изпълнителния директор Оливер Блуме по време на годишната среща на акционерите в сряда, 21 май 2025 г.
“Целта ни беше до 2030 г. 80% от доставките ни да бъдат на изцяло електрически спортни автомобили. Една от най-амбициозните програми в цялата индустрия. Продуктовата ни стратегия ни позволява да го направим, но развитието на пазара го прави да изглежда нереалистично. Така че ще се адаптираме”, заяви Блуме.
Макар Porsche да регистрира нелош интерес към електрическите си модели, той е доста по-слаб от очакваното. През 2024 г. продажбите на Taycan паднаха с 50% спрямо 2023 г. Това се обяснява и с пускането на пазара на новия електрически Macan. Във всеки случай компанията отбелязва, че преходът към електрическа мобилност явно ще стане по-бавно, отколкото се очакваше. По тази причина Porsche смята да обърне все по-голямо внимание на хибридите. Това няма да отмени появата на изцяло електрическите 718 и Cayenne, но може би ще ги забави още. Засега няма подробности за новите хибридни модели, но се очаква колите с бензинов мотор на борда да останат в продажба дълго след 2030 г., успоредно с изцяло електрическите си версии.
Глобалните продажби на Porsche се влияят и от друга тенденция – новите мита за внос в Щатите и обръщането на китайския пазар към местните марки. Компанията продаде по над 300 хил. коли през изминалите две години, но очаква около 250 хил. продажби годишно тази година.