Fiat намери начин да печели от старите си дизелови двигатели

Fiat намери начин да печели от старите си дизелови двигатели
06 Jun 2025

Tata Motors направи стратегическа стъпка, придобивайки лиценз за самостоятелна разработка и модификация на 2-литровия дизелов двигател Fiat Multijet II. Този двигател, произвеждан в съвместното предприятие Fiat India Automobile Pvt. Ltd. (FIAPL) между Tata и Stellantis в Ранджангаон, захранва SUV моделите Harrier и Safari.

С новия лиценз Tata получава пълен контрол върху техническите промени и подобрения на двигателя, без да е необходимо одобрение от Stellantis. Въпреки че интелектуалната собственост остава при Stellantis, Tata може самостоятелно да адаптира двигателя към бъдещи регулации и да подобрява производителността му.

Преди това всяка калибровка на ECU струваше около 10 милиона евро, което ограничаваше Tata до една версия от 170 к.с. Сега компанията планира да предложи варианти с мощност около 180 к.с. за по-високите нива на оборудване и 150 к.с. за базовите модели.

Тази автономия позволява на Tata да отговори по-гъвкаво на пазарните изисквания и да се конкурира по-успешно с производители като Mahindra, които използват собствени дизелови двигатели. Освен това, Tata може да адаптира двигателя към предстоящите BS7 емисионни стандарти, които ще изискват значително намаление на азотните оксиди.

Хармоничен и готин!