Fiat намери начин да печели от старите си дизелови двигатели

Tata Motors направи стратегическа стъпка, придобивайки лиценз за самостоятелна разработка и модификация на 2-литровия дизелов двигател Fiat Multijet II. Този двигател, произвеждан в съвместното предприятие Fiat India Automobile Pvt. Ltd. (FIAPL) между Tata и Stellantis в Ранджангаон, захранва SUV моделите Harrier и Safari.
С новия лиценз Tata получава пълен контрол върху техническите промени и подобрения на двигателя, без да е необходимо одобрение от Stellantis. Въпреки че интелектуалната собственост остава при Stellantis, Tata може самостоятелно да адаптира двигателя към бъдещи регулации и да подобрява производителността му.
Преди това всяка калибровка на ECU струваше около 10 милиона евро, което ограничаваше Tata до една версия от 170 к.с. Сега компанията планира да предложи варианти с мощност около 180 к.с. за по-високите нива на оборудване и 150 к.с. за базовите модели.
Тази автономия позволява на Tata да отговори по-гъвкаво на пазарните изисквания и да се конкурира по-успешно с производители като Mahindra, които използват собствени дизелови двигатели. Освен това, Tata може да адаптира двигателя към предстоящите BS7 емисионни стандарти, които ще изискват значително намаление на азотните оксиди.