Ford Ranger вече и с плъг-ин хибридно задвижване
Новият Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) съчетава добре познатите възможности на най-продавания пикап в Европа - като за първи път добавя усъвършенстван хибриден двигател, който позволява движение на ток както на пътя, така и на работния обект.
Хибридното задвижване на Ranger PHEV осигурява до 43 км шофиране1 с нулеви емисии и спомага за по-ниски разходи за притежание, като същевременно запазва способностите за теглене, товароносимост и офроуд, с които моделът е популярен вече над 25 години.
Ranger PHEV се предлага в ексклузивната стартова версия Stormtrak, както и в добре познатите модификации Wildtrak и XLT с богато оборудване. Моделът въвежда и системата Pro Power Onboard2 – за първи път в гамата Ranger – която позволява захранване на инструменти и оборудване с до 6.9 kW директно от батерията на автомобила, независимо от местоположението.
„Ford знае как се правят пикапи. Сега съчетахме десетилетия опит, обратна връзка от клиентите, които използват Ranger всеки ден за работа и удоволствие, и иновативна хибридна технология, за да създадем Ranger PHEV,“ споделя Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro Европа. „Ranger PHEV може всичко, което и стандартният Ranger – но с предимството на електрическо задвижване, повече въртящ момент от всякога и възможност за движение с нулеви емисии в града или за захранване на обекти далеч от цивилизацията.“
Новият Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) разчита на изцяло нова хибридна задвижваща система, която комбинира 2.3-литров бензинов двигател Ford EcoBoost с 10-степенна автоматична трансмисия, 75 kW електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 11.8 kWh (използваеми). Батерията може да се зарежда както от външен източник, така и по време на движение – чрез бензиновия двигател или чрез възстановяване на енергия при движение по инерция.
Пълното зареждане отнема под четири часа при използване на еднофазно зарядно устройство с 16 ампера4, а с пълна батерия Ranger PHEV осигурява до 43 км чисто електрическо изминаване – повече от дневния пробег на 52% от клиентите на Ranger, според вътрешно проучване на Ford.
На пазарите, където е достъпна, услугата Ford Pro Home Charging позволява на собствениците да програмират зареждане през нощта при по-ниски тарифи – още една възможност за оптимизиране на разходите. По предварителни изчисления на Ford, бизнес клиент в Германия може да спести до 850 евро годишно при използване на PHEV Ranger в сравнение с дизеловия Ranger 3.0 V6, при условие че зарежда ежедневно и изминава около 80 км на ден.
До 697 Нм въртящ момент от комбинирания електромотор и бензиновия двигател EcoBoost е най-високият, постиган досега при серийно произвеждан Ranger – а максималната мощност от 281 к.с. е повече от тази на Ranger с 3.0-литров V6 турбодизелов двигател.
Високият въртящ момент при ниски скорости и допълнителното моторно спиране, осигурено от регенеративната система за зареждане на пикапа, допринасят за плавно ускорение и по-добър контрол при спускане – както при превозване на товари до един тон9, така и при теглене на ремаркета до 3500 кг10. Според проучване на Ford, това е важно изискване за 55% от клиентите на Ranger. Почти мигновеното електрическо ускорение и подобреното моторно спиране също така повишават офроуд възможностите и улесняват справянето с тежки терени като катерене по камъни и стръмни наклони.
Системата e-4WD на Ranger PHEV може автоматично да разпределя въртящия момент от бензиновия, електрическия или хибридния двигател към четирите колела, за да се справя с предизвикателен терен или да отговаря на конкретни условия на шофиране. Това се подпомага от двустепенна раздатъчна кутия и блокируем заден диференциал. Водачът може да избира между режими Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts и Sand, а Ranger PHEV автоматично настройва разпределението на въртящия момент за оптимална проходимост.