Наследникът на Ferrari Roma се казва Amalfi
Ferrari официално представи новия си купе модел Amalfi – наследникът на Roma, който запазва познатата предномонтирана V8 конфигурация, но идва с изцяло обновена предница и интериор, както и с допълнителна мощност на двигателя.
Външно Amalfi копира пропорциите на Roma – от заострения нос и изпъкналите задни калници до характерната „акулска“ предница, при която тънка черна лайсна свързва двата фини фарa. Новият дизайн на брони и радиаторна решетка го доближава до стила на модели като SF90 и 12Cilindri, а задната част остава с четири отделни светлинни модула, съединени в центъра чрез черен елемент.
Интериорът бележи най-голяма промяна – Ferrari се отказва от трудните за управление сензорни бутони на волана и заменя стартиращия сензорен бутон с истински, изработен от титан, разположен от лявата страна. Физическите бутони вече управляват ключови функции, което прави усещането много по-интуитивно и практично.
Под капака остава 3,8-литровият битурбо V8, чиято мощност е увеличена до 631 к.с. (с 19 к.с. повече от Roma), като въртящият момент остава 761 Нм. Задвижването към задния мост се осъществява чрез 8-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Ускорението от 0 до 100 км/ч е заявено за 3,3 секунди, а максималната скорост достига 318 км/ч. Увеличението на мощността е постигнато чрез по-леки разпределителни валове, прецизно фрезован блок, масло с по-нисък вискозитет и подобрена настройка на турбините, включително независим контрол на скоростта им до 171 000 об/мин и нови сензори за налягане.
Amalfi получава и най-новите технологични системи на марката – brake-by-wire спирачна система от 296 GTB и 12Cilindri, активен спойлер, който при висока скорост генерира до 110 кг притискаща сила при 250 км/ч с под 4% увеличение на аеродинамичното съпротивление, както и софтуер Side Slip Control 6.1 за оптимален контрол на сцеплението. Освен това купето ще разполага с редица ADAS функции – адаптивен круиз контрол, автоматично аварийно спиране, асистенция за лентата и други.
Очаква се доставките на новия Amalfi да започнат до края на годината, а спайдер версията – Amalfi Spider – ще последва скоро след това, тъй като името вече е регистрирано от Ferrari. Стартовата цена вероятно ще се доближава до 300 000 долара, в сравнение с 247 308 долара за Roma при спирането на нейното производство през 2024 г.