Airbus показа самолета за директния полет Сидни – Лондон


10 Nov 2025

Airbus и австралийската авиокомпания Qantas показаха новия A350-1000ULR. Самолетът ще се използва за директни полети от Сидни до Лондон и Ню Йорк от 2027 г., което ще съкрати около четири часа в сравнение с времето на полетите с презареждане. Това ще са новите най-дълги полети без междинно кацане – по 22 часа в посока. Те ще подобрят рекорда за най-голямо разстояние и най-голямо времетраене на полета.

 

A350-1000ULR е на поточната линия на Airbus в Тулуза, Франция. Предстои монтиране на двигателите, крилата и множество системи преди да започнат продължителните тестови полети през 2026 г. За да успее да стигне без презареждане от източното крайбрежие на Австралия до Европа и Щатите, вариантът 1000ULR има с 20 хиляди литра по-голям обем на резервоарите.

 

Интериорът на A350-1000ULR беше представен още преди повече от година. В първа и бизнес класа очаквано е най-комфортно, но дори в Premium Economy и Economy ще има значително повече мякто за краката, отколкото в стандартен самолет за дълги разстояния. Всички пътници ще имат достъп и до зона за хранене, където могат да се разтъпчат.

Пилотите на Qantas преминават през специално обучение и следят модели на ветровете по маршрута за година назад. В зависимост от метеорологичната обстановка полетите могат да преминават по различни маршрути в двете посоки, включително да обикалят над Япония. Политическата обстановка също има значение за новия най-дълъг полет в света. Докато небето над Русия е частично затворено, самолетите могат да заобикалят на север дори над Северния полюс преди да се спуснат южно към Европа.

Проектът безспорно е внушителен от инженерна гледна точка, но се сблъсква с критиките на екологични организации. Летенето без презареждане означава много по-голям среден разход на гориво на пътник, защото самолетът ще носи огромно количество гориво, необходимо за 22-часовия полет, вместо за два 11-часови. На борда ще има по-малко пътници (238, вместо 480, колкото събира A350), които ще платят по-скъпи билети (средно с 20% по-висока цена), за да имат повече място за краката и по-луксозно обслужване по време на полета, продължаващ почти денонощие.

От 2018 г. Qantas лети директно от Пърт на западния бряг на Австралия до Лондон, като за целта използва Boeing Dreamliner. Поръчката на Quantas към Airbus е за 12 броя A350-1000ULR.

Кола мечта за мнозина от нас!