Maserati Levante Hybrid идва с 4 цилиндъра и 330 к.с.


19 Apr 2021

Светът се променя, това е ясно на всички. В миналото свързвахме Maserati с изящен дизайн и динамика, а днес – освен с тези двете, вече имаме и дизел, а от съвсем скоро и хибридна техника. Последната дебютира с Ghibli Hybrid през октомври 2020-та, а Levante Hybrid е вторият електрифициран модел на италианците.

Техниката на Levante Hybrid е доста сходна с тази на Ghibli Hybrid. Под предния капак работи 2-литров 4-цилиндров бензинов турбо мотор с мощност 330 к.с. при 5750 об/мин и 450 Нм при 4000 об/мин. Електрическата помощ се осигурява от свързан с ремък 48-волтов стартер/генератор. Тоест, автомобилът на практика се явява ‘mild hybrid’ или „мек хибрид“. Скоростната кутия е познатата 8-степенната автоматична на ZF.

Любопитно е, че Maserati сравняват хибридното Levante с дизеловата версия (3-литров V6, 275 к.с., 600 Нм) и с базовата бензинова V6 модификация (3-литра, 350 к.с., 500 Нм). В прессъобщението пише „Levante Hybrid e по-бързо, по-зелено и уникално“. След което следва допълнението „По-бързо от дизеловото, по-зелено от дизеловото и бензиновото, и уникално, заради специфичните си характеристики“.

Ускорението от 0-100 км/ч става за 6 секунди, което действително е по-бързо от това на Diesel, с неговите 6,9 секунди, а максималната скорост на хибридното Levante е 240 км/ч – с десет повече от тази на Diesel. Базовия V6 бензин с 350 коня развива сто за същите шест секунди, но максималната му скорост е малко по-висока – 251 км/ч.

Ясно е обаче, че тази „мека“ хибридна техника помага за снижаване на CO2 емисиите, изискванията към които стават все по-строги. А те пък са пряк резултат от консумацията на гориво. Maserati казват, че благодарение на 48-волтовата система Levante Hybrid отделя средно с 18% по-малко азотни окиси спрямо базовото бензиново V6 и с доста по-скромните, но пак значими 3% спрямо Diesel.

По отношение на разхода на бензин? Все още няма информация, тъй като сертифицирането по WLTP предстои. Знаем обаче данните на Ghibli Hybrid, които са 8,5-9,6 л/100 км. В неговите спецификации пише, че хомологационната маса на модела е 1878 кг, а средната му – 1950 кг. В тези на Levante Hybrid се посочват хомологирани 2090 кг, като сложим и по-голямото съпротивление на SUV формите, както и разхода на Levante с 350 коня, който е 11,6-12,0, при електрифицираното можем да очакваме каталожни данни в диапазона 9-10 л/100 км/

Това е повече от 7,9-8,3 литрите на нафтовото Levante, но пък там го няма звука. Макар и 4-цилиндров, италианците обещават, че бензиновия мотор на хибридния модел генерира „характерно ръмжене, като всеки модел на марката с Тризъбеца“. Магията тук, за щастие, не идва от тонколони и изкуствени усилвания, а от игра с гърнетата.

Окачване и шаси? Стандартно колата идва с въздушни „пружини“, двойно предаване Q4, векторно разпределение на тягата, както и диференциал с ограничено припъзване на задната ос. Последният осигурява 25% заключване под товар и 35% при пускане на газта.

Външно? Има нов цвят наречен ‘Azzurro Astro’, трипластово синьо, който ще се предлага през програмата ‘Maserati Fuoriserie’. Познат от Ghibli Hybrid и също наличен за електрифицирания SUV е цветът ‘Grigio Evoluzione’. Всички по-еко версии на Maserati могат да се разпознаят и по акцентите в ‘Cobalt Blue’.

Вътре? Впечатление за спортен лукс. Централният дисплей е с диагонал 21,3 см и вече изглежда, като слят с въздуховодите. Графиките са подобрени, казват италианците, а таблото остава с аналогови уреди – супер! -, но с малко по-различен дизайн. Между скоростомера и оборотомера е поместен и 17,8-сантиметров LCD екран с показанията на бордовия компютър и други познати функции.

Какво мислите за новото Levante Hybrid? Бихте ли карали тази модификация или пък бихте заложили на базовия V6? Или пък на Diesel?

Кола мечта за мнозина от нас!