Volvo XC70 се завърна, но няма нищо общо с предшественика си

Volvo XC70 се завърна, но няма нищо общо с предшественика си
27 May 2025

Volvo официално представи новото поколение на модела XC70, който се завръща на пазара като SUV с plug-in хибридно задвижване. Този ход бележи края на ерата на комбито XC70, произвеждано между 1997 и 2016 г., и началото на нова глава за модела, ориентирана към електрификацията и SUV сегмента.

Новият XC70 е първият plug-in хибрид на Volvo с дълъг пробег, предлагащ до 180 км електрически пробег според китайския цикъл CLTC. Това се постига благодарение на батерия NMC с капацитет 39,63 кВтч. Базовата версия разполага с LFP батерия от 21,22 кВтч, осигуряваща около 100 км пробег.

Моделът използва 1.5-литров турбобензинов двигател с мощност 161 к.с., комбиниран с електрически мотори и 3-степенна хибридна трансмисия (DHT). Максималната скорост е ограничена до 180 км/ч. Въпреки че пълните данни за електромоторите все още не са разкрити, наличието на AWD емблема подсказва за задвижване на всички колела.

XC70 се позиционира между моделите XC60 и XC90 с дължина 4,815 мм, ширина 1,890 мм и височина 1,650 мм. Дизайнът включва характерните за Volvo "Thor's Hammer" LED фарове и C-образни задни светлини, интегрирани в задното стъкло. Въпреки че дизайнът е по-генеричен в сравнение с предшествениците, запазени са ключови елементи от стилистиката на марката.

Моделът е изграден върху новата платформа Scalable Modular Architecture (SMA), разработена от Geely, която е еволюция на Compact Modular Architecture (CMA). Производството ще се осъществява в Тайджоу, Китай, като първоначално моделът е насочен към китайския пазар. Възможно е в бъдеще XC70 да бъде предложен и на други пазари.

По-добра от Duster?