СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА: Новото Porsche 911 Turbo S


07 Sep 2025

Което е и най-мощното серийно 911 в историята. Новият 3,6-литров 6-цилиндров туйн турбо боксер на Porsche 911 Turbo S е базиран на агрегата в 992 GTS, но за разлика от него, тук има две електрифицирани турбини – eTurbo, захранвани от 400-волтова хибридна система. Част от нея е и ел. моторът вграден в 8-степенната PDK.

Резултатът е впечатляващ: 61 к.с. повишение за общо 711 к.с.! Това са 11 к.с. повече от досегашното най-мощно 911 – 991.2 GT3 RS. Максималният въртящ момент е 800 Нм между 2300 и 6000 об/мин. Пиковата мощност е налична между в диапазона 6500-7000 об/мин. Новото Porsche 911 Turbo S Coupé ускорява от 0-100 км/ч за 2,5 сек (с 0,2 сек по-бързо отпреди), от 0-200 за 8,4 сек (0,5 сек подобрение) и развива 322 сек. Колата е осезаемо по-бърза и на „Нюрбургринг“ - 7:03.92 или с 14 секунди по-добро време от досегашния модел.

Подобренията при 992 Turbo S са много, включително при спирачките, шасито и аеродинамиката. Серийно моделът идва с карбон-керамична система PCCB с 420-милиметрови предни дискове и с 410-милиметрови на задната ос (преди 390 мм). Задните гуми също са по-големи, 325/30 ZR 21, 10 мм увеличение, докато на предната ос остават познатия от 992.1 размер 255/35 ZR 20.

400-волтовата система, част от която е и литиево-йонната батерия с капацитет 1,9 кВтч (1,47 кВтч използваем; същата като при новото 992 GTS, което скоро ще видите в YouTube канала ни), е позволила усъвършенстване и на окачването. Сега системата с активни стабилизиращи щанги и ел. актуатори работи много по-бързо, заради повишения волтаж. Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC) е част от серийното оборудване на новия топ модел.

Сигурно се питате колко по-тежка е колата заради хибридната система? При 911 GTS „надбавката“ бе около 50 кг, като тук Porsche официално не цитират разликата. Поглед в данните на юбилейното 911 Turbo 50 Years (992.1) обаче, което е на практика вече старото Turbo S, показва маса 1640 кг, в сравнение със 1740 кг на новото. Тоест, имате 100 кг повече, макар че ChatGPT казва 82 кг.

Аерото? 10% по-нисък коефициент на челно съпротивление, постигнат и благодарение на активните клапи в предната броня, които също дебютираха с новите модели 911 GTS. Що се отнася до визуалните промени, моделът получи новия цвят Turbonite за детайли, като емблемите, надписа Turbo S отзад, рамките около стъклата, джантите и кантовете на накрайниците на титаниевата изпускателна система, която е с 6,8 кг по-лека отпреди.

Върховото 911 дебютира в две версии: Porsche 911 Turbo S Coupé и Turbo S Cabriolet. С цел олекотяване, подобно на повечето модели GTS, Porsche продава изпълнението с твърд покрив само с 2 седалки. Клиентите желаещи салон с 2+2 конфигурация могат да го поръчат без доплащане. Turbo S Cabriolet винаги идва с допълнителните две задни седалки.

Практичен и готин!