Платиха 420 000 евро за легенда само, за да ѝ вземат двигателя


17 May 2025

Колата от снимките тук бе купена буквално преди няколко часа на онлайн търг. Аукционът бе следен на живо от над 1700 души, като повечето от тях останаха изумени от космическата финална оферта от 420 000 евро.

За такъв модел са плащани много повече и много по-малко, но интересното в тази история е, че се носи слух, че колата е купена само заради нейния двигател.

А той е същият, какъвто има в Pagani Zonda, чиято цена, в зависимост от версията, може да достигне над 10 милиона евро.

Звучи като светотатство да купиш изключително запазен Mercedes-Benz SL73 AMG, от който са произведени само 50 броя, за да му вземеш 7,3-литровия атмосферен V12 двигател, навъртял едва на 32 хил. км и да си оправиш Zonda-та.

Докато тази информация е трудно доказуема, останалото за този R129 е „вярно с оригинала“.

SL-ът е произведен от AMG през 1999 г. и е изнесен в Япония, като последният му собственик го връща в родната му Германия през 2024 г., купувайки го на търг за 248 000 евро. Печалбата му след продажбата на 16 май 2025 г. е 172 000 евро. Биг бизнес!

Колата е карана в Германия само 100 км, тъй като е с 18-годишни летни гуми Michelin Pilot Sport с DOT 2007 г. Но за сметка на това двигателят е напълно обслужен миналото лято в Ewald Menke GmbH Mercedes-Benz в град Льоне.

Специфичното оборудване на този SL73 AMG включва 7,3-литров M120 V12 двигател с 525 к.с. при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 750 Нм при 4000 об/мин, предавани към задните колела през 5-степенна автоматична скоростна кутия.

Рядката модификация се сглобява между 1997 до 2001 г., като по-късно италианската компания за бутикови автомобили Pagani сключва договор с AMG за доставката на този мотор за вграждане в Zonda.

С този мотор SL73 AMG ускорява от 0-100 км/ч за 4,5 секунди и може да развие максимална скорост над 320 км/ч.

Стандартното оборудване включва електронна програма за стабилност (ESP) и адаптивна система на амортисьорите (ADS) с автоматичен контрол на нивото на всички колела, автоматичен климатик, круиз контрол, памет на позицията на седалките, разгъваем ролбар и стерео уредба.

Изпускателната система е различна, както и долната част на каросерията, като броните и праговете, а също различни са скоростомерът, воланът и 18-цоловите AMG джанти.

Предните седалки са електрически, с отопление и тапицирани с черна кожа Nappa. Салонът е с дървени елементи от кестен.

Редкият роудстър е с електрически сгъваем мек покрив, като с колата върви и панорамен стъклен хардтоп. Има AMG сертификат за автентичност и пълна сервизна история за времето си в Япония.

Каросерията е в цвят Brilliant Silver Metallic, задните стъкла са тонирани, фаровете са ксенонови, има малко крило на задния капак, чистачки на фаровете, емблеми с логото V12 на калниците и надпис SL73 AMG на задницата.

Красота, която заслужава да живее…

По-добра от Duster?